Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Po wymianie rozrządu...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Po wymianie rozrządu...

    eaglemirek, goloneczka niekoniecznie, ale może wpadnę

  • #2
    Po wymianie rozrządu...

    Wymieniłem w styczniu kpl. rozrządu w swojej O1 i od tamtej pory jakoś gorzej odpala na zimnym silniku. Obiajwia się to tym że po minimum kilkugodzinnym a najlepiej całonocnym postoju (bez względu na temp. powietrza) przy odpalaniu trzeba kręcić tak ok. 4-5 sek. Jak silnik jest rozgrzany to już odpala na dotyk. Wczesniej tego nie było i nawet jak były mrozy to odpalał bez problemu.
    Ponieważ rozrząd wymieniałem w warsztacie wraz z ich częściami to mogę tam przyjechać na sprawdzenie. Nawet już dzwoniłem do nich i nie robią żadnego problemu, mam podjechać i sprawdzą o co chodzi.
    Własnie...o co może chodzić? czy ma to coś wspólnego ze źle ustawionym rozrządem?
    strazakp

    Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
    Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

    Komentarz


    • #3
      Pytanie podstawowe czy po wymianie rozrządu został sprawdzony ewentualnie skorygowany kąt wtrysku ?
      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
      ------------------------------------------------------

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez K_Popiel
        Pytanie podstawowe czy po wymianie rozrządu został sprawdzony ewentualnie skorygowany kąt wtrysku ?
        Nie. powiedziano mi że nie ma takiej potrzeby. Ustawili jedynie na znaki i nie podłączali juz kompa twierdząc że będzie dobrze.
        strazakp

        Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
        Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

        Komentarz


        • #5
          To pojedz do nich i powiedz zeby sprawdzili statyczny kąt wtrysku.
          To rutynowa czynnosc powinna byc wykonywana zaraz po odpaleniu i nagrzaniu motoru.... po wymianie rozrządu.
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez przemik
            To pojedz do nich i powiedz zeby sprawdzili statyczny kąt wtrysku.
            To rutynowa czynnosc powinna byc wykonywana zaraz po odpaleniu i nagrzaniu motoru.... po wymianie rozrządu.
            Tak zrobię, bo bez problemu zapraszają mnie na weryfikacje.

            Pamiętam że 5 lat temu jak wymieniałem rozrząd to miałem podobny problem (też nie ustawiali kąta wtrysku) ale wtedy kiepsko odpalał na ciepłym silniku.
            strazakp

            Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
            Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

            Komentarz


            • #7
              Zapewne wymieniali rozrząd na marker :E

              Komentarz


              • #8
                hmm ale powiedzcie mi bo akurat jestem przed wymianą rozrządu
                z tego co patrzyłem tych śrub od pompy tak naprawdę nie trzeba odkręcać przy wymianie na moje oko ?
                czipek by me >140 kucy
                OI by d00lar http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=87010

                Komentarz


                • #9
                  Zamieszczone przez d00lar
                  z tego co patrzyłem tych śrub od pompy tak naprawdę nie trzeba odkręcać przy wymianie na moje oko
                  No nie trzeba... ale wkladasz nowy pasek, rolki etc... wiec całość zmienia swoją charakterystyke pracy.
                  Kontrola kąta po takiej robocie to elementarz.
                  Przemek
                  DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                  A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                  80 B3 Limo 1.6 TD SB

                  Komentarz


                  • #10
                    Ustawiasz GMP na wale,
                    Odkręcasz pokrywkę zaworów (jeśli typ blokady wałka rozrządu tego wymaga) i pompę vaccum i wsadzasz blokadę w wałek rozrządu, (jeśli się nie da okręcasz wał o 1 obrót)
                    Wkładasz blokadę w pompę wtryskową,
                    luzujesz napinacz,
                    demontujesz pasek i rolki,
                    przykręcasz nowe rolki,
                    odkręcasz śrubę mocującą koło na wałku rozrządu, i je ściągasz (ma luźno sie kręcić na stożku wałka)
                    luzujesz (lub wymieniasz śruby na kole pompy wtryskowej -zależy od typu jaki masz) i ustawiasz fasolki w położenie środkowe,
                    zakładasz pasek i napinasz,
                    dokręcasz wstępnie koło na wałku rozrządu i na pompie wtryskowej
                    usuwasz blokady
                    dwa obroty wałem - znaki muszą się ponownie pokryć i napięcie paska powinno być odpowiednie,
                    dokręcasz koło na wałku i pompie odpowiednim momentem,

                    To tak w skrócie, statyczny kąt wtrysku powinien być bardzo bliski wymaganej wartości, oczywiście trzeba sprawdzić i w razie czego skorygować.

                    Komentarz


                    • #11
                      Jak zrobisz jak napisane to niewiele sie zmieni kat wtrysku.
                      OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                      DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                      Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                      Komentarz

                      POWRÓT NA GÓRĘ
                      Pracuję...
                      X